En lista

Tre saker du älskar:
1. Katter.
2. Känslan av att klara av något jag bävat för.
3. Alex kyssar på halsen.

När grät du senast?
I helgen när jag såg "Allied". Vill ju inte spoila filmen, men ja, den var tårframkallande. Fast det kanske var för att jag hade mens, nu när jag tänker efter. Satt och fulbölade i alla fall.

Vad skrattade du åt senast?
Åt Charlie (min ena katt). Minns inte exakt vad ha gjorde, men något kul var det i alla fall.. Mupp-Charlie ♥

 

Har du en bra hårdag?
Nää. Var ute på promenad förut och det VRÅL-BLÅSTE ute så håret blev jätterufsigt och galet. Nu har jag det uppsatt i en tofs, bara.

Säg något fint du funderar på?
Ja, vad funderar jag på? Framtiden, mycket. Känner efter hur jag mår och kommer för det mesta fram till att det är bra. Åtminstone okej. Inte avgrundsdjupt och mörkt och kvävande längre. Något fint är att jag funderar på helgen, på lördag ska vi till Boda Borg och på kvällen ska vi ha fest. Det ska bli kul. 

Ditt livsmål?

Oj, svårt.. Vara lycklig så mycket som möjligt. Och ha roligt. 

Beskriv rummet du är i?
Halvligger i soffan i vårt vardagsrum/kök/hall. Stort, ljust rum med stort fönster och utgång till balkongen. Vita väggar och parkettgolv. Bakom mig sitter Alex vid sin dator. Jag är jättedålig på att beskriva miljöer?? Kan visa några bilder *captured in the moment*:

 
 

 

Var vill du vara om sex år?
Jag vill vara klar med min utbildning och vara förskollärare på nån kick-ass progressiv förskola. Ha ett barn kanske? Då är jag 29.. Helst vill jag ju fortfarande vara tillsammans med Alex, vi kanske har gift oss?

En sak du önskar dig?
Mer pass på jobbet i april och maj. Ett fast jobb under hösten.. Höhö drömma kan en ju.

Det senaste du åt?

Har inte ätit något än idag, bara druckit kaffe. Det senaste jag åt var varma mackor igår, dögott. 

Hur blir din sommar i år?

I'm gonna W-O-R-K, har fått fast rad på mitt favvisboende hela sommaren! Om jag får drömma vill jag hinna med en utlandsresa eller två också. Weekend till Barcelona med Alex, så min Duolingo-spanska får komma till användning? Och en partyresa med the_gurls vore kul. Har nog inte råd dock.. Så det blir nog mest lite billigare utflykter. Ser i alla fall fram emot uteserveringshäng, glasscafé och parkhäng!

 
 

Vad gjorde du för exakt fem månader sedan?
22 oktober.. Jag pluggade, förmodligen. 

Vad är viktigt i ett förhållande?
Humor! Att man kan skratta tillsammans och ha egna interna skämt, och att man har kul tillsammans. Ärlighet och respekt för varandra. Bra sex. Att kunna ge varandra space, särskilt viktigt när man bor ihop tänker jag. Man behöver inte sitta ihop jämt bara för att man är tillsammans. Mycket närhet och gos (lol, blev lite motsägelsefullt mot det med space)!

Vad är viktiga egenskaper hos en partner?
Omtänksamhet, humor, trygghet, stabilitet, lyhördhet, självständighet..

 

Vem kysste du senast?
Alex, för en stund sen.

Har du något onödigt du gör?
Röker! Sjukt onödigt. Och snusar. Grubblar för mycket och tvivlar för mycket på mig själv.

Vad är det sämsta med denna vecka?

Att jag kommer vara bakis på söndag. Annars är det en bra vecka tycker jag!

vad ska du göra i höst?
Mycket oklart. Ska jobba.. någonstans.. och peppa för fortsatta studier nästa vår.

vad har du i ditt kylskåp?
Oj, det är en del.. Smör, ost, skinka, mjölk, ketchup, senap och sånt.. Inget spännande.

Kommentera här: